Podvozek univerzální-bgc

Podvozek univerzální

ZDT představuje vlastní dopravní systém, který pracuje s jedním podvozkem a řadou nástaveb. Hlavní výhodou systému MEGA a GRAND SUPER je tak možnost výměny nástaveb. Lze kombinovat jeden podvozek až se čtyřmi různými nástavbami a tím maximálně využít potenciál systému. Výhodou je úspora nákladů na pořízení i provoz.
Podvozek univerzální
Ve standardu jsou všechny vozy vybaveny odpruženou ojí
Mechanické nebo hydraulické odpružení
Možnost nuceného řízení
Zvedání přední nápravy
Univerzální podvozky dodáváme na třech typech odpružených náprav – boggie, a tandem/tridem. Podvozky jsou standardně vybaveny řízením náprav (mimo MEGU 13). Zadní náprava je řiditelná u návěsů MEGA18 a 20, u návěsů MEGA 25 a 33 je řiditelná první a třetí náprava. Podvozky jsou připraveny na montáž odstavného systému, kdy je možné dokoupit sadu pro výměnu nástaveb a přímo ji s podvozkem použít. Tento systém hydraulických válců potom umožnuje snadno bez další mechanizace zdvihnout nástavbu, postavit ji na odstavné nohy a připojit nástavbu jinou. Proces je velmi rychlý, snadný a efektivní.

Podvozek MEGA33 lze osadit hydraulicky odpruženými nápravami. Tato varianta odpružení nabízí možnost výškového nastavování podvozku, proto při výměně nástavby není třeba hydraulický odstavný systém a navíc lze měnit světlost pro polní a silniční provoz. Hydraulické odpružení se vyznačuje výbornými jízdními vlastnostmi zejména v kopcovitých a různě členitých terénech a podmínkách. Další nespornou výhodou je možnost zvedání přední nápravy při jízdě bez nákladu, čímž lze docílit úspory pneumatik. Hydraulický podvozek nabízí vysoce kvalitní a spolehlivé řešení pro nejnáročnější nasazení. Je vhodný pro velká družstva s velkým nájezdem dopravní techniky.