Podvozek univerzální-bgc

Podvozek univerzální

ZDT představuje vlastní dopravní systém, který pracuje s jedním podvozkem a řadou nástaveb. Hlavní výhodou systému MEGA a GRAND SUPER je tak možnost výměny nástaveb. Lze kombinovat jeden podvozek až se čtyřmi různými nástavbami a tím maximálně využít potenciál systému. Výhodou je úspora nákladů na pořízení i provoz.
Podvozek univerzální
Ve standardu jsou všechny vozy vybaveny odpruženou ojí
Mechanické nebo hydraulické odpružení
Možnost nuceného řízení
Zvedání přední nápravy
Univerzální podvozky dodáváme na třech typech odpružených náprav – boggie a tandem/tridem. Podvozky jsou standardně vybaveny řízením náprav (mimo MEGU13). Zadní náprava je řiditelná u návěsů MEGA18 a 21, u návěsů MEGA25 a 33 je řiditelná první a třetí náprava. Podvozky jsou připraveny na montáž odstavného systému, kdy je možné dokoupit sadu pro výměnu nástaveb a přímo ji s podvozkem použít. Tento systém hydraulických válců potom umožnuje snadno bez další mechanizace zdvihnout nástavbu, postavit ji na odstavné nohy a připojit nástavbu jinou. Proces je velmi rychlý, snadný a efektivní.

Podvozek MEGA33 lze osadit hydraulicky odpruženými nápravami. Tato varianta odpružení nabízí možnost výškového nastavování podvozku, proto při výměně nástavby není třeba hydraulický odstavný systém a navíc lze měnit světlost pro polní a silniční provoz. Hydraulické odpružení se vyznačuje výbornými jízdními vlastnostmi zejména v kopcovitých a různě členitých terénech a podmínkách. Další nespornou výhodou je možnost zvedání přední nápravy při jízdě bez nákladu, čímž lze docílit úspory pneumatik. Hydraulický podvozek nabízí vysoce kvalitní a spolehlivé řešení pro nejnáročnější nasazení. Je vhodný pro velká družstva s velkým nájezdem dopravní techniky nebo pro nasazení do služeb.
Na podvozky MEGA, GRAND SUPER a další nabízíme velmi kvalitní pneumatiky MITAS, v poslední době zejména modely AGRITERRA, které nabízejí bezkonkurenční životnost, ohromný nájezd a extrémní odolnost vůči poškození.
 

Dostupné univerzální podvozky:

 
GRAND SUPER, tandem, bogie náprava, celková hmotnost 12 500 kg,
MEGA13, tandem, bogie náprava, ceková hmotnost 14 000 kg,
MEGA18, tandem, bogie náprava, celková hmotnost 18 000 kg,
MEGA21, tandem, parabolické pružení, celková hmotnost 21 000kg,
MEGA25, tridem, parabolické pružení, celková hmotnost 25 000 kg,
MEGA33, tridem, parabolické/hydraulikcké pružení, celková hmotnost 33 000 kg.
 

Základní výbava

  • Odpružená oj
  • Všechny podvozky řady MEGA nabízejí v základu odpruženou oj.
  •  
  • Hydraulická noha
  • V základní výbavě všech podvozků MEGA je hydraulická odstavná noha.
  •  
  • Řízená náprava
  • Řízená náprava usnadňuje manipulaci s vozem, výrazně šetří opotřebení pneumatik i namáhání podvozkových částí.
  • Rychlost 40 km/h
  • Všechny výměnné podvozky MEGA a GRAND SUPER jsou schváleny na provozování rychlostí 40 km/h.